۱۲ الگوی آنالیز شده و بدون محدودیت طراحی سایت (قسمت دوم)

تحقیق در مورد روانشناسی کودک مقالهمرتبط ۱۲ الگوی آنالیز شده و بدون محدودیت طراحی سایت قسمت اول در قسمت قبل به معرفی ۶ الگوی طراحی اول پرداختیم و در این قسمت قصد داریم ۶ الگوی طراحی بعدی را معرفی کنیم ۶ الگوی یکیشن های وب تک صفحه ای - صورت مسئله های جهت یه به بسیار پیچیده و غیر لازم هستند راهبرد توسعه وبِ مدرن راه را برای سایت ها و های وب تک صفحه ای هموار کرده است پیشرفت تکنولوژی و برتری مرور وب با که در آن ها یکیشن های تک صفحه ای کاربردی تر هستند باعث ایجاد این الگو شده است که کارکردهای وب را بهبود می بخشد با استفاده از ایس یکیشن های وب تک صفحه ای به صورت غیر همزمان بارگذاری می شوند و قادرند چندین فعالیت را درون یک صفحه ترکیب کنند این الگو همچنین برای سایت های غیر یکیشن مطلوب است که در پیج های شخصی، صفحه اصلی را برای رفع نیازها برش می دهد به عنوان مثال، جی میل که اجازهخواندن و نوشتن ایمیل و چت کردن در یک صفحه را می دهد و حتی ایمیل ها را در دسته بندی های مجزا سازمان دهی می کند، از یک سایت تقلید می کند همچنین اِسپاتیفای با اان پخش موسیقی به صورت بی وقفه در زمان بارگذاری صفحات، هنگامی که کاربر موسیقی دیگری را مرور می کند، عملکردی چندگانه دارد نکات مانند جی میل و برای هر دیدگاه یک یکتا ایجاد کنید با توجه به این که محتوا به صورت پویا با استفاده از جاوا اسکریپت بارگذاری می شود، -ها به توجه خاصی نیاز دارند -های یکتا کلید های بازگشت مرورگر را فعال می کنند از خاصیت چسبندگی بای کاهش تخریب استفاده کنید، حتی در یک منوی سرآیند برای اینکه به موقع با ایده های پیمایشی سروکار داشته باشید، تکنیک های فصل ۴ را روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه آزاد اعمال کنید ۷ الگوی صورت مسئله کاربران در مرور سایت های سنگین متنی دچار مشکل هستند راهبرد اگر محتوای زیادی وجود دارد به خصوص متن ، کاربران با الگوی تعامل بهتری دارند؛ چون این الگو از روند خواندن که م به صورت طبیعی دنبال می کنند تقلید می کند این الگو برای خواندن و نوشتن از چپ به راست مطرح شده است؛ ولی می توان آن را برای خواندن و نوشتن از راست به چپ تعمیم داد گروه نیلسن نون توضیح می دهد چگونه مطالعهردیابی چشم نشان داد که از دید کاربران در خواندن چپ به راست معمولا بلوک های سنگین محتوا در یک الگوی شبیه حروف یا به نظر می رسند چشمان ما از گوشه بالای سمت راست به صورت افقی بررسی می کند و بعد به خط بعد می رود و این کار را تاجایی انجام می دهد که مورد علاقه مندی خود را پیدا کند به عنوان مثال، اگر کاربر یک بلاگ را بررسی می کند، به خط اول یک پاراگراف برای رسیدن به کلمات کلیدی یا سنجشِ مفهوم نگاه می کند و اگر آن چیزی نباشد که او می خواهد به پاراگراف بعدی مراجعه می کند زمانی که محتوای زیادی وجود دارد، الگوی آن ها را در سطرهای افقی و در بالای همدیگر سازماندهی می کند

این کار مسیری به وجود می آورد که چشم کاربران به صورت طبیعی دنبال می کند و به طراح بر آنچه بازدید می شود کنترل بیشتری می دهد به این ترتیب که کاربران وب سایت ابتدا محتوا را با حرکت چشمان خود به صورت افقی، می خوانند که معمولا در بالای بخش محتوای وب سایت است و این حرکت قسمت اولیه شکل را رسم می کند سپس، توجه کاربران وب سایت به اندکی پایین تر صفحه معطوف می شود و حرکت افقی دیگری نیز در محتوای وب سایت اجرا می کنند که کوتاه تر از حرکت افقی قبلی دروس روانشناسی بالینی کودک و نوجوان است در نهایت، کاربران محتوای وب سایت را از قسمت چپ با یک حرکت عمودی از بالا به پایین می خوانند که این حرکت گاهی با سرعت پایین و گاهی با سرعت بالا انجام می پذیرد مفهوم الگوی در طراحی وب سایت ها بسیار واضح و نشان دهنده اهمیت پیروی از دستورالعمل های نوشتن محتوا برای طراحی سایت است کاربران متن های موجود در طراحی سایت شما را به صورت کلمه به کلمه نمی خوانند اینکه کاربری بخواهد به طور جامع متن وب سایت تان را بخواند، بسیار به ندرت اتفاق می د؛ مخصوصا کاربرانی که برای بار اول به وب سایت شما مراجعه می کنند شاید افرادی باشند که بیشتر محتوای وب سایت را مطالعه کنند، اما تعداد آن ها بسیار کم است دو پاراگراف اول وب سایت تان باید مهم ترین موارد را بیان کند احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران، قسمت های اولیه صفحه وب سایت را تماشا کنند و محتوای آن ها را بخوانند از این رو سعی کنید مطالب مهم را در این بخش قرار دهید از زیرفصل ها، پاراگراف ها و لیست های شماره دار برای بیان کردن اعات مهم استفاده کنید این موارد بسیار مورد توجه کاربران وب سایت است و به شکل دهی الگوی بسیار ک می کند به عنوان مثال، سایت یِلپ از ستونی عمودی که به طور کامل تراز شده است استفاده می کند تا نقطه شروعی برای کاربران فراهم کند وقتی کاربر یک موضوع یا تصویر جالب پیدا می کند، چشم او به صورت افقی برای اعات بیشتر جستجو می کند اگر آیتم ستون عمودی مورد توجه او قرار نگیرد، به سطر بعد می رود تا به آیتم جذابی برسد نکات مهم ترین محتواب مانند -ها را در سمت چپ و راست قرار دهید؛ درست در جایی که کاربر جستجوی افقی خود را شروع می کند و پایان می دهد روانشناسی بالینی کودک چیست این ث زودگذر همانطور که او به سطر بعد می روند، فرصت کوتاهی می دهد که توجه کند پاراگراف جدید را با کلمات کلیدی جذاب شروع کنید علاوه بر این، سعی کنید کلیدواژه ها را در متن برجسته کنید؛ زیرا به هر حال کاربران به دنبال آن ها هستند دو سطر اول بیشترین اهمیت را دارند در صورتی که کاربران چیزی را که می خواهند در سایت پیدا نکنند من است آن را ترک کنند

از ستون سمت راست برای نشان دادن محتوای واه، اما غیر مرتبط و یا به عنوان یک ابزار جستجو استفاده کنید این ناحیه دیده می شود؛ اما به دور از فرآیند بررسی قرار می گیرد ۸ الگوی صورت مسئله هر سایت یک موضوع مورد بحث مشخص یا دارد که کاربران با آن تعاملی ندارند راهبرد الگوی ، همانند الگوی ، از روش های بررسی طبیعی کاربر تقلید می کند با این وجود الگوی برای سایت هایی با هدف منحصربه فرد و محتوای کمتر مناسب تر است و الگوی برای سایت های با محتوای سنگین الگوی کاربران را در میان چندین صفحه وب بازشده بهتر راهنمایی می کند این الگو برای هدایت توجه کاربر به نقاط مشخص، با استفاده از تصاویر و متن ها و-ها در بهترین ان ها، بسیار مناسب است کاربران در خواندن از چپ به راست، از گوشه بالا سمت راست شروع می کنند در عین حال که چشم کاربر مسقیم در جهت پایین حرکت می کند، در میانه ها اندکی منحرف می شود و باید در انتهای گوشه سمت چپ یا در نزدیکی آن، دوباره از ابتدا شروع کند شما می توانید با قرار دادن تصویری بیان کننده تریپ ادوایزِر یا قرار دادن تصاویر و متن به صورت زیگزاگ وُندِرلیست این الگو را تقویت کنید نکات -ها را در انتهای خط قرار د؛ زیرا کاربر در انتهای خط قبل، از تعریف مفهوم کودک حرکت به سمت پایین اندکی ث می کند -هایی که مهم تر هستند در بالاترین نقطه قرار د؛ چون سطر بالا قابل دیدتر است الگوی می تواند بارها و بارها در یک سایت تکرار شود؛ بنابراین کاربر ریتمی را توسعه می دهد که او را در آن جا نگه دارد ۹ الگوی متقارن افقی صورت مسئله یک سایت شامل بسیاری از الگوهای دیداری تکراری است که باید به صورت شفاف سازماندهی شوند راهبرد در یک پدیده دیداری در طبیعت، تقارن به طور کلی به عنوان معیار زیبایی در نظر گرفته می شود و حس نظم و ساختار و حتی اعتماد ایجاد می کند با توجه به این که تماشای تصاویر متقارن لذت بخش است، احتمالا این تصاویر عاطفی با کاربران ایجاد می کنند که باعث لذت بردن از سایت، نحوهشناسایی نام تجاری و به خاطر آوردن آن درآینده می شود نکات برای کسب اعات بیشتر در مورد توازن دیداری، مقاله اِسمَشینگ مَگزین را بخوانید تقارن از طریق پس زمینه هنری زیبا، فضایی از ظر و پیچیدگی به ظاهر سایت اضافه می کند ۱۰

الگوی متقارن مایل به افقی صورت مسئله تقارن افقی، برای سایت خیلی ساختار یه است راهبرد تقارن تقریبی موجود در الگوی تقارن مایل به افقی، بیشتر مزایای تقارن را که قابلیت های حیاتی برای سایت دارند با افزودن ابعاد جزئی نامتقارن به یک تصویر متقارن حفظ می کند نتیجهاین الگو تحریک کننده تر است؛ هرچند سایت مقدار کمی از ساختار را از دست می دهد اما این اختلال دیداری، می تواند به نفع شما باشد نکات برای جلب توجه بیشتر، خطوط مهمِ متن، تصاویر یا فراخوان به عمل ها را در قسمت هایی قرار دهید که این تقارن را بر هم بزنند یک مسیر کوتاه در این الگو بسیار کتاب روانشناسی بالینی کودک طول می کشد حتی تغییر یک تصویر متقارن هم اندکی کشش دیداری ایجاد می کند به همین ترتیب، تنها با قرار دادن یک نوار جانبی در یک طراحی متوازن، می توانید در آن عدم تقارن ایجاد کنید عناصر ازهم گسیخته را با احتیاط اضافه کنید؛ در غیر این صورت باید ریسک در هم ریختگی کامل دیداری را بپذیرید ۱۱ الگوی متقارن شعاعی یا چرخشی صورت مسئله یک سایت می خواهد با جلب توجه به نقطه ای کانونی، برای اقدام فوری انگیزش ایجاد کند راهبرد الگوی تقارن شعاعی در حوزه اطراف یک نقطه کانونی توازن ایجاد می کند در عین دشوار بودن اعمال، زمانی که به خوبی اجرا شود یک زیبایی خاصی ایجاد می کند که توجه را به کانون معمولا نام کمپانی، لوگو و لینک های پیرامون آن جلب می کند همانطورکه همه چیز از مرکز مشترک به اطراف ساتع می شود، همه چیز به همان مرکز اشاره می کنند و یک نقطه توجه قوی می سازند الگوی تقارن شعاعی یا چرخشی همچنین برای نشان دادن حرکات خوب است الگوهای دایره ای به طور کلی کاربران را تشویق می کند تا به صورت پیوسته تمرکز خود را به سمت اطراف یک انتهای طبیعی ببرند نکات تقارن شعاعی یک راه خوب برای برجسته نشان دادن محتوایی است که در عین حال خوب به نظر می رسند؛ زیرا شبیه انواع دیگر نیستند عناصر اصلی خود را در مرکز و عناصر ثانویه را در نزدیکی لبه ها قرار دهید وقتی لینک های بسیاری را در مرکز توجه قرار می دهید، حلقه را کامل نکنید به عنوان مثال، توجه کنید که ویکی پدیا چگونه ابتدا و انتهای دایره را خالی می گذارد این فاصله مجالی برای تنفس به چشم کاربر می دهد تا لینک های اطراف را بررسی کند

۱۲ الگوی نامتقارن ا روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه شهید بهشتی مقاله های مرتبط کتاب سئو و استارت ها طراحی سایت، فروشگاه و بهینه سازی سئو سایت سئو سایت با استفاده از راار های جدید همه چیز درباره قدیمی ترین شرکت طراحی سایت صورت مسئله محتوای با ویژگی مشخص باید بی درنگ و بدون ایجاد اختلال در جریان دیداری، برجسته شود راهبرد عدم تقارن در سایت کشش و پویایی ایجاد می کند این در مورد هر سایتی عملی نیست؛ اما اگر می خواهید سایتی زنده داشته باشید که به وضوح نقاط تمرکز را نشان می دهد، صرف وقت را دارد هنگامی که این الگو به درستی استفاده شود، عدم تقارنِ حاصل می تواند فضایی فعال ایجاد کند؛ به این معنی که فضای سفید را پر جنب وجوش تر می کند عناصر نامتقارن باعث می شوند که حتی در حالت خلأ، چشم سریع تر حرکت کند که این به تنهایی سایت را پر انرژی تر نشان می دهد برای درک بهتر، فرض کنید جسمی از یک بلندی به سمت پایین حرکت می کند زمانی که به آن نگاه کنید فورا متوجه حرکت آن می شوید طراحی حرکت به روش نامتقارن همین حس را ایجاد می کند چشم به طور طبیعی از بخش های بزرگ تر و سنگین تر به سمت قسمتهای باریک تر حرکت می کند چشم سرنخ های مستقیمی مثل یک پیکان یا اشکالی که به سمت خاصی اشاره می کنند، دنبال می کند چشم مسیر چشم آدم های درون تصاویر نمایش گر را دنبال می کند؛ در نتیجه به همان جهتی حرکت می کند که شخص درون طراحی نگاه می کند برای فارسی زبان ها که از سمت راست می نویسند، چشم افراد ناخودآگاه اول به سمت راست نگاه می کند و بعد به طرف چپ حرکت می کند مگر این که کشش قدرتمندی در سمت دیگر وجود داشته باشد با استفاده از این خاصیت حرکت چشم می توانید برای تعریف روانشناسی کودک سوق دادن نگاه کاربر به سمتی خاص استفاده کنید و کاربر را برای مسیریابی به صفحه بعدی هدایت کنید با این حال، اعمال این سبک دشوار است عدم تقارن ناسازگار می تواند منجر به سردرگمی در سلسله مراتبِ دیداری، و یا سادگیِ زشتی شود نکات توجه کنید که رنگ ها می توانند اثرات نامطلوب عدم تقارن را برجسته کند استفاده از الگوهای رنگی نامتقارن و متضاد می تواند تمرکز و سنگینی دیداری ایجاد کند به عنوان مثال، می توانید از رنگ های خیلی روشن در کنار رنگ های تیره استفاده کنید سایت های اِچ اِس بی سی و ، از بخش هایی به رنگ قز استفاده می کنند تا دید کاربر را تحت فشار قرار بدهند و جذب کنند

برای ایجاد یک طرح بندی نامتقارن و در عین حال سازمان یه، متن را در یک طرف و تصاویر را در طرف مخالف قرار دهید تا توازن ایجاد کنید اشیائی با لبه های تیز مانند یک مثلث وزن دیداری بیشتری به یک ناحیه می دهد، که ناحیه سمت مخالف را متوزان می کند از این اشیاء با احتیاط استفاده کنید؛ زیرا به راحتی می توانند توازن طراحی را به هم بزنند شما با استفاده از این ۱۲ الگوی طراحی محتوای خود را به صورت هرچه قوی تر به مخاطب خود منتقل کنید بیشتر بخوانید ۱۲ الگوی آنالیز شده و بدون محدودیت طراحی سایت قسمت اول موزه‌ی طراحی وب ‌ جایی برای مرور خاطرات گذشته‌ اشتباهات خطرناک در طراحی وب‌سایت مربوط به کسب و کار ۴ یکیشن متن باز جایگزین اینفوگرافیک ۵ خطای متداول در و ‌های درون صفحه‌ای


۱۲ الگوی آنالیز شده و بدون محدودیت طراحی سایت (قسمت دوم)