شاسی‌ بلند یا مینی ون؛ کدام بهتر است؟

در کتاب داستان سال های گذشته عنوان های خانواده به سدان های بزرگ یا مدل های استیشن اشاره داشت، اما امروزه کراس اورها، شاسی بلندها یا مینی ون ها بیشتر به های خانوادگی شباهت دارند نسل ف کراس اور، شاسی بلند و مینی ون ها با فضای جادار گاهی تا سه ردیف صندلی با گنجایش هفت تا هشت سرنشین و انواع تجهیزات رفاهی، گجت های مدرن و های ایمنی پیشرفته را در اختیار خریداران قرار می دهند های کراس اور که دراصل همان های سدان ها ولی با ارتفاع بیشتر هستند، در کلاس های مختلف مانند کامپکت و کامپکت کوچک، علاوه بر خانواده ها برای زوج های جوان یا داستان برای کودکان دبستانی حتی افراد مجرد نیز جذاب به نظر می رسند که مصداق این ادعا، فروش فوق العادهاین مدل ها در برابر های دیگر است شاسی بلندهای آف رود هنوز هم برای بسیاری از افراد، به خصوص طرفداران گردش در طبیعت گزینهاول خرید هستند در این بین، های مینی ون در تمام ها به صورت یکسان طرفدار ندارند اما برای خانواده های پرجمعیت، مینی ون ها بهترین مدل من هستند در این مطلب قصد داریم، با درنظر گرفتن ویژگی های یکخانوادگی ایده آل، به مقایسهسه کلاس مختلف کراس اور، شاسی بلند و مینی ون بپردازیم ویژگی های مینی ون هاآمار چند سال اخیر نشان کتاب داستان کودکانه می دهد که کلاس های مینی ون به اندازهگذشته طرفدار ندارند که حاصل آن تولید مدل های کمتری در این کلاس است مقاله های مرتبط یا ؟ کدام بهتر است؟ مینی ون ها در ابتدا به عنوان مل های استیشن شناخته می شدند اما با رونق کراس اورها و شاسی بلندها، این دوران به پایان رسید مینی ون های قابل قبول ف در چند مدل شامل کرایسلر پسیفیکا، دوج گرند کاروان با تلفظ صحیح انگلیسی داج ، کیا سورنتو و سیِنا خلاصه می شوند قیمت پایهتمام این مدل ها حدود ۳۰ هزار دلار است که با انتخاب شن های مختلف این رقم به ۴۵ هزار دلار نیز می رسد به طور کلی کتاب داستان برای کودکان ویژگی های هر مینی ون را در موارد زیر می توان خلاصه کرد انتقال قدرت به محور جلوتمام مینی ون های ف به صورت دارد محور جلو هستند در این بین سیِنا تنها موردی است که با تمام چرخ محرک نیز فروخته می شود پیشرانه و گیربکس اتوماتیکمعمولاً قدرت مینی ون ها از ۲۶۰ تا ۳۰۰ اسب بخار بوده و گیربکس از نوع اتوماتیک ۶ تا ۱۰ سرعته است به دلیل کاربری مشخص، تجربه ثابت کرده که گیربکس های با تعداد بیشتر برای مینی ون بهتر است در بین مدل های ف ، کرایسلر پسیفیکا در نسخه پلاگین هیبرید با پیشرانه۶ سیلندر شکل و گیربکس عرضه می شود قصه برای کودکان پیش دبستانی پسیفیکا در حالت تمام تا ۵۳ کیلومتر مس را طی می کند و در ، با معافیت مالیاتی معادل ۷۵۰۰ دلار فروخته می شود درهای کشویی مینی ون ها بر اساس ون های تجاری ساخته می شوند که با خواباندن صندلی های عقب، قابلیت تبدیل به ون را هم دارند در عقب این ها کشویی و است تا پیاده و سوار شدن آن برای کودکان راحت تر باشد معمولاً باز و ه شدن در عقب مینی ون از راه دور یا نیز انجام می شود

صندوق عقب همانند ون ها، در صندوق عقب مینی ون ها به طور کامل، و باز و ه می شود تا بارگیری راحت تر صورت گیرد سه ردیف صندلییکی از ویژگی های دارد مینی داستان برای دبستانی ها ون ها وجود سه ردیف صندلی است تا ۷ یا ۸ سرنشین در جای گیرند مدل هایی چون سینا و سورنتو به صندلی های راحت و زیرپایی مجهز هستند خواباندن صندلی هامعمولاً صندلی های ردیف دوم و سوم مینی ون ها قابلیت خم شدن دارند تا در مواقع مورد نیاز، فضای بار بزرگ ایجاد شود برای مثال صندلی های دو ردیف آخر پسیفیکا و گرند کاوران کاملاً خوابانده می شوند صندلی های ردیف دوم سینا به صورت خم و چرخش داده می شوند تجهیزات رفاهی خانوادگی متنوعهمانند بیشتر های مدرن، مینی ون ها هم به اعات و سرگی مجهز به راهیاب ماهواره ای، اتصال بلوتوث کتاب داستان کودکانه به ، های ، پریز برق با جریان مشخص و صوتی و سرگی برای صندلی های ردیف عقب مجهر هستند مدل هایی چون اودیسه و کرایسلر پسیفیکا به جارو نیز مجهز هستند ویژگی های کراس اورها و شاسی بلندهاکراس اورها و شاسی بلندها با طراحی مشابه استیشن ها، سدان ها و وانت پیک ها در دسترس هستند برای مقایسهبهتر، فقط ویژگی های مدل های سایز متوسط و بزرگ در این مطلب بررسی می شود انتقال قدرت به محور عقب یا چهار چرخ محرکدر ف ، شاسی بلندهای با شاسی مستقل و مور عقب انگشت شمار هستند انتقال قدرت به محور عقب در بکسل یا تریلر ک کننده است و معمولاً یک داستان کوتاه کودکانه شاسی بلندهای بزرگ ظرفیت کشش بیش از ۴۵۰۰ کیلوگ دارند در کنار مدل های محور عقب، همیشه شن چهار چرخ محرک نیز در شاسی بلندها وجود دارد تا در جاده های برفی و بارانی حداکثر چسبندگی من در اختیار راننده باشد برخی شاسی بلندهای مجهز به چهار چرخ محرک با قفل دیفرانسیل و سنگین آف رود هستند انتقال قدرت به محور جلو یا تمام چرخ محرککراس اورها بر پایهمدل های سدان و سواری محور جلو با شاسی یکپارچه و فان پذیری چابک ساخته می شوند معمولاً همیشه اان انتخاب نسخهتمام چرخ محرک نیز وجود دارد ولی کراس اورها در مسیرهای آف رود عملکرد کتاب داستان برای کودکان مناسبی ندارند البته به لطف مدیریت چسبندگی الکترونیکی پیشرفته، برخی کراس اورها در مسیرهای خارج از جاده، کاملاً بلااستفاده نمی شوند انواع پیشرانه با قدرت های مختلف کراس اورها و شاسی بلندهای سایز متوسط بیشتر شرکت های سازی با پیشرانه های ۴ سیلندر و ۶ سیلندر شکل به گیربکس اتوماتیک عرضه می شوند برخی مدل های سایز بزرگ با پیشرانه های پرقدرت ۸ سیلندر شکل نیز همچون جیپ گرندچروکی با ۷۰۷ اسب بخار در دسترس هستند مدل های دیگری مانند هایلندر و ولوو وجود دارند که در نسخههیبرید هم تولید می شوند

درهای معمولی و طرح یک داستان کوتاه کودکانه هاچ بکبرخلاف مینی ون ها، تمام مدل های ف کراس اور و شاسی بلند با درهای معمولی تولید می شوند در صندوق عقب این مدل ها مانند های هاچ بک باز و ه می شود و معمولاً فضاهای زیادی برای جاسازی لوازم کوچک و بزرگ در صندلی های ردیف عقب تعبیه شده است سه ردیف صندلیبا اینکه تمام کراس اورها و شاسی بلندها سه ردیف صندلی ندارند جیپ گرند چروکی فقط دو ردیف صندلی دارد ، اما این شن در بیشتر این مدل ها با ظرفیت ۷ یا ۸ سرنشین وجود دارد البته به دلیل طرح مشخص های این کلاس، صندلی های ردیف آخر چندان جادار نیستند خواباندن صندلی ها و حتی کتاب قصه کاملاً مسطح کردن عقب در برخی مدل های اان پذیر است تجهیزات رفاهی خانوادگی متنوعهمانند مینی ون ها های موجود در این کلاس به پیشرفته ترین تجهیزات رفاهی و الکترونیکی مانند اعات و سرگی، راهیاب ماهواره ای، رابط های مختلف ، صوتی و تصویری سرنشینان عقب و انواع های معمول مجهز هستند نتیجه گیریمینی ون ها با داشتن ویژگی هایی چون درهای عقب کشویی، کابین جادار و راحت با سه ردیف صندلی و تجهیزات مختلف رفاهی بهترین های خانوادگی موجود هستند اما از نظر عموم، های این کلاس در برابر طراحی کراس اور و شاسی بلندهای پر زرق و برق، لیست کتاب های مخصوص کودکان چندان جذاب نیستند در بین شاسی بلندها، چند مدل انگشت شمار هم وجود دارند که ااناتی در حد مینی ون ها ارائه می دهند در پایان این مطلب ۶ مدل پرفروش مینی ون، کراس اور و شاسی بلند با ذکر مشخصات خلاصه آورده شده اند کرایسلر پسیفیکاقیمت ۲۸ هزار و ۳۴۰ دلار - ۴۶ هزار و ۳۴۰ دلارپیشرانه و قوای محرکه ۶ سیلندر شکل ۳ ۶ لیتری بنزینی و هیبرید ۲۶۰ و ۲۸۷ اسب بخار محور جلوگیربکس ۹ سرعته اتوماتیک - اودیسهقیمت ۳۴ هزار و ۹۳۵ دلار ۴۷ هزار و ۷۴۵ دلارپیشرانه و قوای محرکه ۶ سیلندر شکل ۳ ۵ لیتری ۲۸۰ اسب بخار محور جلوگیربکس ۹ و ۱۰ داستان کوتاه کودکانه سرعته اتوماتیک سیه ناقیمت ۳۱ هزار و ۷۴۵ دلار ۴۳ هزار و ۲۰۰ دلارپیشرانه و قوای محرکه ۶ سیلندر شکل ۳ ۵ لیتری ۲۹۶ اسب بخار محور جلو و تمام چرخ محرکگیربکس ۸ سرعته اتوماتیکفورد اکسپلوررقیمت ۳۳ هزار و ۱۳۵ دلار ۵۴ هزار و ۹۳۵ دلارپیشرانه و قوای محرکه ۶ سیلندر شکل ۳ ۵ لیتری و توربوشارژ، ۴ سیلندر توربوشارژ ۲ ۳ لیتری ۲۹۰، ۲۸۰ و ۳۶۵ اسب بخار محور جلو و تمام چرخ محرکگیربکس ۶ سرعته اتوماتیک هایلندرقیمت ۳۲ هزار و ۲۵ دلار ۴۹ هزار و ۲۷۵ دلارپیشرانه و قوای محرکه ۶ سیلندر شکل ۳ ۵ لیتری بنزینی و هیبرید، ۴ سیلندر ۲ ۷ قصه برای کودکان دبستانی لیتری ۱۸۵، ۲۹۵ و ۳۰۶ اسب بخار محور جلو و تمام چرخ محرکگیربکس ۶ و ۸ سرعته اتوماتیک - جیپ گرندچروکیقیمت ۳۲ هزار و ۳۴۰ دلار ۸۷ هزار و ۶۴۵ دلارپیشرانه و قوای محرکه ۶ و ۸ سیلندر شکل با حجم های ۳ ۶، ۳ و ۵ ۷ لیتر ۲۹۵، ۲۴۰ و ۳۶۰ اسب بخار محور جلو و تمام چرخ محرکگیربکس ۸ سرعته اتوماتیکبیشتر بخوانید هاری اوبر و ایرباس با ژن برای ساختپرنده / آکورا مدل ۲۰۱۹ معرفی شد بهترین ون های تفریحی برای سفرهای بلند و طبیعت گردی مورد انتظارترین های اسپرت و سوپراسپرت آینده ناکامی ون در مقایسه ایمنی با کرایسلر و


شاسی‌ بلند یا مینی ون؛ کدام بهتر است؟