گیربکس دو کلاچ یا DCT چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

بیشتر بهترین پیش دبستانی در یوسف آباد افراد با دو نوع گیربکس مرسوم ها آشنایی دارند؛ گیربکس دستی و اتوماتیک همانطور که از نام آن ها مشخص است، در نوع دستی راننده با فشردن پدال کلاچ و استفاده از دسته موجود در کنسول مرکزی کابین ، به صورت دستی تعویض می کند در نوع اتوماتیک یا خودکار، پدال کلاچ وجود ندارد و راننده فقط با گاز و تز سر و کار دارد مبدل گشتاور و کلاچ به دور از چشم راننده انجام وظیفه می کنند تا سواری راحت نصیب سرنشینان شود گیربکس های اتوماتیک خود به چند دستهدیگر با های مختلف تقسیم می شوند اما در میانهگیربکس های دستی و اتوماتیک، نوع دیگری موسوم به نیمه اتوماتیک نیز وجود دارد گیربکس های دوکلاچه یا دوال کلاچ ، بهترین مهدکودک در یوسف آباد یا - که به صورت اختصار گفته می شوند، عملکرد ترکیبی از نوع دستی و اتوماتیک دارند البته برخلاف دو گیربکس دیگر که عملکرد آن ها از نام گذاری مشخص بود، گیربکس دوکلاچه به معنی وجود دو کلاچ پدال زیر پای راننده نیست در اولین قسمت از زوم گپ، شما کاربران عزیز در مورد گیربکس دوکلاچه سؤال پرسیده بودید؛ به بهانههمین سؤال در مقاله ای به معرفی گیربکس دوال کلاچ و ویژگی های آن می پردازیم گیربکس دوکلاچه چیست؟جعبه دو کلاچه که از این به بعد در قالب به آن اشاره می کنیم، در اصل یک نوع گیربکس اتوماتیک است که از دو کلاچ مختلف استفاده می کند و دربین علاقه مندان دنیای به گیربکس نیمه اتوماتیک، دستی بدون کلاچ بهترین پیش دبستانی در یوسف آباد و دستی خودکار هم معروف است هر کلاچ در این به های زوج و فرد متصل شده است؛ به همین خاطر می توان عملکرد آن را در قالب طرحی متفاوت از ترکیب دو گیربکس دستی هم تعریف کرد در بیشتر این نوع گیربکس ها اان تعویض دستی بدون کلاچ هم وجود دارد که به همین خاطر گاهی به آن نیمه اتوماتیک هم گفته می شود گیربکس توسط مهندسی فرانسوی، ادولف گکرس قبل از جنگ جهانی دوم اختراع شد ولی هیچوقت نمونهکامل اختراعی آن در استفاده نشد اولین نمونهکامل توسط هری ور، مهندس بریتانیایی در شرکت اتوموتیو پروداکتس روی مدل هایی چون نسل اول فورد فیستا، فورد رنجر و پژو در اوایل دهه۱۹۸۰، سوار شد پس از این مهندسان پورشه و آئودی بهترین مهدکودک در یوسف آباد نمونه های مخصوص به خود را در های مسابقه ای استفاده کردند گیربکس دوکلاچهپورشه موسوم به در مدل های و نصب شده بود پس از این فولکس واگن با نسل چها هاچ بک گلف نسخه اولینجاده ای مجهز به گیربکس را عرضه کرد تا به امروز، فولکس واگن و فورد بزرگ ترین سازانی بوده اند که از گیربکس در محصولات خود استفاده کرده اند گیربکس دوکلاچه چگونه کار می کند؟برای توضیح عملکرد گیربکس اول باید به گیربکس دستی نگاهی بیاندازیم در جعبه های دستی راننده برای تعویض به بالاتر، پایین تر یا عقب ابتدا باید پدال کلاچ را فشار دهد

با این کار، ارتباط بین پیشرانه و گیربکس و درواقع جریان قدرت قطع می شود پس از فشردن پدال بهترین مهدکودک در یوسف آباد کلاچ، با استفاده از دسته ، تعویض انجام می شود؛ در این زمان یک طوقهدندانه دار از یک چرخ به سمت چرخ ای با ابعاد متفاوت حرکت می کند اجزایی موسوم به سینکرونایزرها قبل از ساییده شدن چرخ ها به هم، آن ها را به صورت هماهنگ درگیر می کنند پس اتصال طوقه با چرخ جدید که با حرکت دادن دسته اتفاق می د، پدال کلاچ رها می شود تا دوباره ارتباط بین پیشرانه و گیربکس برقرار و انتقال قدرت به چرخ ها انجام شود همانطور که مشخص است، در گیربکس های سنتی دستی، جریان انتقال قدرت دائمی نیست و به صورت فعال،غیرفعال و فعال انجام می گیرد این فرآیند باعث پدیده ای موسوم به اختلال گشتاور و تکان محسوس در هنگام تعویض می بهترین پیش دبستانی در یوسف آباد شود مقاله های مرتبط رانندگی با گیربکس دبل کلاچ، چگونه است؟ گیربکس دستی یا اتوماتیک؛ کارایی کدام نوع بهتر است؟ در گیربکس های ، دوکلاچ موجود در توسط ابزار الکترونیکی و هیدرولیکی و بدون دخالت راننده کار می کنند در این حالت یک گیربکس خودکار است اما برخلاف نوه مرسوم اتوماتیک، کلاچ های آن مستقل هستند برای مثال در یکمجهز به جعبه ۶ سرعته، یک کلاچ با های ۲،۴ و ۶ و کلاچ دیگر با های اول، سوم، پنجم و عقب درگیر است این طرح باعث می شود که خبری از اختلال ارتباط بین پیشرانه و گیربکس نباشد برخلاف گیربکس های دستی که تمام ها در یک شفت یا لنگ قرار گرفته اند، در های زوج و فرد روی دو شفت با طرح هم مرکز بهترین مهدکودک در یوسف آباد جاخوش کرده اند کلاچ بزرگ تربا های زوج و کلاچ کوچک تر با های فرد در ارتباط است؛ به همین دلیل است که اختلالی در انتقال قدرت انجام نمی شود و تعویض در سرعت بالا صورت می پذیرد تفاوت دیگر با گیربکس ها اتوماتیک، نبود مبدل گشتاور در آن است گیربکس های از کلاچ های چندصفحه ای خیس یا دو کلاچ یک صفحه ای خشک استفاده می کنند در نوع خیس، سیال موجود از ایجاد حرارت و اصطکاک زیاد جلوگیری می کند در این طرح گیربکس توانایی مدیریت گشتاورهای بالاتر از ۳۵۰ نیوتن متر را دارد از طرفی در نوع خشک، نهایت گشتاور به ۲۵۰ نیوتن متر محدود است، اما مصرف سوخت بسیار بهینه تر خواهد بود نوع خیس در های پرفونس و قدرتمند بهترین پیش دبستانی در یوسف آباد و نوع خشک در مدل های شهری و استفاده می شود ویژگی های مثبت و منفی گیربکس یکی از بهترین مزیت های گیربکس های ، تجربهرانندگی لذت بخش است علاوه بر تعویص سریع و اتوماتیک، اان تغییر آن به حالت نیمه خودکار هم وجود دارد تا مانند های ویدئویی با فشار پدال های پشت فان به راحتی تعویض شود

میانگین تعویض حدود ۸ میلی ثانیه است که از هر نوع دیگر گیربکس سریع تر است شتاب گیری با های مجهز به بسیار لذت بخش و بدون تکان شدید است که سواری را برای تمام سرنشینان، راحت تر می کند اما شاید جذاب ترین مزیت آن برای خریداران ، مصرف سوخت بهینه تر باشد به دلیل اینکه جریان انتقال قدرت در های مجهز به مداوم است، مصرف بهترین مهدکودک در یوسف آباد سوخت به طور قابل توجهی کمتر شده است درواقع یک گیربکس ۶ سرعته در برابر نوع دستی ۵ سرعته، حدود ۱۰ درصد سوخت کمتری مصرف می کند سرعت بالای تعویض ، اان انتخاب بین حالت تمام خودکار و نیمه خودکار و مصرف سوخت بهتر از برتری های منحصربه فرد گیربکس های است نکتهمنفی را می توان در قیمت بالاتر ساخت و تعمیر و پیچیدگی بیشتر خلاصه کرد بسیاری از سازان مانند فولس واگن، لامبورگینی، کیا، بی ام و، بی وای دی، چری، مرسدس بنز، فراری، آلفارومئو، کرایسلر، ، جنرال موتورز، هیوندای، نیسان، میتسوبیشی، رنو و از این نوع گیربکس در محصولات متنوع خود استفاده می کنند به دلیل هزینهبالاتر ، بسیاری از سازان به بهترین پیش دبستانی در یوسف آباد دنبال نوع ان تر گیربکس اتوماتیک هستند معروف ترین آن ها را می توان گیربکس های متغیر پیوسته یا دانست گیربکس های مصرف سوخت بهینه و سواری راحت تر را من می کنند اما توانایی مدیریت گشتاورهای بالا و تز موتور را ندارند؛ به همین دلیل است که بیشتر های خانوادگی، و شهری از این نوع گیربکس استفاده می کنند و مدل های آف رود، اسپرت و سوپراسپرت به نوع دیگری مجهز هستند بیشتر بخوانید پیشرانه ۸ سیلندر چگونه کار می‌کند؟ عجیب ترین قوانین راهنمایی و رانندگی در های مختلف مبدل گشتاور چیست و چگونه کار می‌کند؟ استفاده از ؛ مهمترین عامل حواس پرتی حین رانندگی در ‌هایخارج از ، چگونه است؟


گیربکس دو کلاچ یا DCT چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟